اختلالات سازگاری و راههای درمان
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

اختلالات سازگاری و راههای درمان

اختلال سازگاری،اختلال سازگاری چیست،اختلالات سازگاری چیست،راه درمان اختلال سازگاری

در این مقاله به اختلال سازگاری و علائم و علل آن می پردازیم .بهتر است بدانید که اختلالات سازگاری هنگامی که یک شخص قادر به مقابله با یک منبع خاص از عوامل استرس، مثل یک تغییر عمده در زندگی، از دست دادن فردی عزیز و… نباشد اغلب نشانه هایی از افسردگی، احساس ناامیدی و از دست دادن علاقه به کار و یا فعالیت، ظاهر می گردند.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

بهتراست بدانید که تعریف اختلالات سازگاری این است که در واقع علائم هیجانی یا رفتاری شدید بالینی که در پاسخ به عامل یا عوامل استرس زای قابل شناسایی روانی- اجتماعی» بوجود می آیند. بهتر است بدانید که نوع استرس هایی که می تواند باعث اختلال سازگاری شود بسته به فرد فرق است.

علائم اختلال سازگاری چه چیزهایی هستند؟

می تواند طیف گسترده ای از علائم را داشته باشدکه امکان دارد شامل:داشتن احساس ناامیدی ، غم و گریه مکرر،احساس اضطراب (عصبانیت) و سردرد یا درد معده داشتن تپش قلب (احساس ناخوشایند از ضرب و شتم قوی یا نامنظم قلب) و انزوا از مردم و فعالیتهای اجتماعی همچنین غیبت از محل کار یا مدرسه. داشتن رفتار خطرناک یا مخرب، مثل جنگ، رانندگی بی پروا، و خرابکاری و احساس تغییر در اشتها یا از دست دادن اشتها، یا پرخوریو همچنین مشکلات خواب و احساس خستگی و یا بدون انرژی بودن

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

تشخیص: بدنیست بدانید که ناراحتی شدید در واکنش به عامل استرس زا اتفاق می افتد در این اختلالات واکنش انجام شده با عامل استرس زا تناسب نداشته و یا اختلالات آشکار در عملکرد اجتماعی یا شغلی راتفاق می افتد عوامل استرس زا در محدوده تجارب عادی زندگی قرار دارند( نظیر تولد یک نوزاد، رفتن بهمدرسه، ازدواج، از دست دادن شغل، طلاق، و بیماری) وعلائم اغلب در عرض سه ماه از این رویداد و به ندرت بیش از شش ماه پس از حادثه یا وضعیت شروع خواهد شد.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

جالب است بدانید که در نوجوانان شایعتراست، ولی امکان دارد در هر سنیاتفاق بیافتد حدوداً در 2 تا 8 درصد جمعیت عمومی دیده می شود.عوامل ژنتیکی:مزاجهای پراضطراب، استعداد بیشتری برای واکنش مفرط به اتفاقات مولد فشار روانی و بروز اختلال سازگاری ناشی از آنها را دارند.عوامل زیست شناختی:افرادی که سابقه ناتوانی با بیماری شدید طبی دارند، بیشتر در معرضمبتلا شدن به این اختلالات هستند. عوامل روانی-اجتماعی:افرادی که یکی از والدین خود را در دوران نوزادی از دست داده اند و تجارب کمی از ارتباط با مادر خود دارند، مستعدتر هستند. لازم به ذکر است که توانایی تحمل ناکامی در دوران بزرگسالی، با ارضاء نیازهای اولیه دوران نوزادی ارتباط دارد.

اختلالات سازگاری،درمان اختلالات سازگاری

روش درمان:روان درمانی (مشاوره)، شایع ترین درمان برای اختلال سازگاری محسوب شده است. درمان کمک می کند تا فرد درک کاملی از عامل استرس زا به دست آورد. همچنین به فرد کمک می کند تا مهارت های مقابله ای را بیاموزد گروه های پشتیبانی نیز می تواند با دادن اجازه به شخص برای ابراز و بحث در مورد نگرانی ها و احساساتش با افرادی که مثل خود او هستند احساس بهتری به دست بیاورد.. در بعضی از موارد، دارو امکان دارد برای کمک به کنترل علایم اضطراب یا مشکل خواب مورد استفاده قرار گیرد. حمایت خانواده از مهمترین عوامل یاری دهنده فرد در این اختلال می باشد.

اختلالات سازگاری و راههای درمان

مطالب مرتبط:

اختلال‌ هراس‌

اختلال‌ رشد بچه‌

 





:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: